Mentál Higiéné

Perényi Ágnes – iskolapszichológus

Viselkedéselemzői diplomámat a Károli Gáspár Református Egyetemen, pszichológusi oklevelemet pedig az Eötvös Loránd Tudományegyetemen szereztem. A Máltai Szeretetszolgálatnál szerzett másfél éves tapasztalatom során alaposan megismerhettem a gyermekek és kamaszok támogatásának kihívásait és lehetőségeit. Szakmai hozzáállásomat keresztény értékrendem alapozza meg, hiszem, hogy minden hozzám forduló egyedi figyelmet és személyre szabott támogatást érdemel a fejlődéshez és a mindennapi nehézségeik leküzdéséhez. Az egyéni konzultációkon túl, iskolapszichológusi munkámban fontos szerepet tölt be a prevenciós és intervenciós osztály-, illetve csoportfoglalkozások megtartása, szociálpedagógus kollégámmal közösen. Emellett mentálhigiénés és gyermekvédelmi munkacsoportunkkal közösen támogatjuk a szülői és pedagógusi közösséget is, amivel célunk a biztonságos és harmonikus iskolai környezet erősítése.

Kocsis Katalin – szociálpedagógus / ifjúságsegítő

Kocsis Katalin vagyok, a Ciszterci Nagy Lajos Gimnáziumban dolgozom, mint ifjúság segítő. Az iskolai szociális segítői tevékenységgel kapcsolatos feladataimat szociálpedagógus alapdiplomával, klinikai szociális munka mester diplomával, illetve gyermekjóléti alapellátás szakvizsgával végzem. 8 éve dolgozom a gyermekvédelemben, mely időszak alatt különböző területeken szereztem speciális képzettséget annak érdekében, hogy munkámat minél hatékonyabban végezhessem: családterápiás végzettség, megoldásfókuszú mediátor, megküzdési képességek fejlesztése – kompetencia fejlesztéssel, konfliktuskezelés - asszertivitás - erőszakmentes kommunikáció, szocio-emocionális készségek fejlesztése és az életpálya tervezés támogatása tehetség mentorálással, Nemzeti Pályaorientációs Portál felület felhasználó, Bullying prevenció Jelenlegi tanulmányok: Pécsi Püspöki Hittudományi Főiskola- pasztorális tanácsadás szak - végzős hallgató. Az iskolában folytatott prevenciós és intervenciós tevékenységet, tanulmányaim során megszerzett szakmai ismeretek és módszerek alapján végzem, annak érdekében, hogy a diákok minél egészségesebb mentális állapotban tudják a lehető legjobb teljesítményt elérni tanulmányaik teljesítése során.

Elérhetőségek

Perényi Ágnes – pszichologus@crnl.hu

Kocsis Katalin – telefon: 30-215-9238 / ecsgyk.katakocsis@gmail.com

Az iskola épületén belül a BeTÉRő-ben személyes jelenlét – egyéni konzultációs időpontot időpont egyeztetés követően tudunk biztosítani

  •   Hétfő – telefon, email
  •   Kedd – 8h-16h-ig Kocsis Katalin
  •   Szerda – 9h-16h-ig Perényi Ágnes
  •   Csütörtök – 9h-18h-ig Perényi Ágnes
  •   Péntek – 8h-14h-ig Kocsis Katalin

Tevékenységeink

 Egyéni megsegítés:

  • Egyéni pályaorientációs tanácsadás
  • Szocio-emocionális készségek fejlesztése és az életpálya tervezése tehetségmentorálással
  • Megküzdési képességek fejlesztése
  • Hatékony időbeosztás
  • Asszertív érdekérvényesítés / erőszakmentes kommunikáció / megoldásfókuszú konfliktuskezelési technikák
  • Lelki ellenálló képesség erősítése
  • Problémás élethelyzetek, elakadások
  • Krízis intervenció
  • Veszteségek feldolgozása
  • Önismeret, önértékelés, önelfogadás segítése, támogatása
  • Stresszkezelés, feszültségoldás, relaxáció
  • Családi, párkapcsolati és egyéni problémák megoldásának segítése

Csoportfoglalkozás:

  • Mentális egészség megőrzése – lelki ellenállóképesség megerősítése
  • Tematikus csoportfoglalkozások – aktuális témákban meghirdetve
  • Ciszterci – TRend: Mit jelent nekem a Ciszterciek nagy családjához tartozni Ciszterci diákként, miben különleges a Ciszterci diák?

Közösségifoglalkozás:

  • Közösség fejlesztés, csapat építés, társas kapcsolatok megerősítése
  • Osztályon belüli problémás helyzetek megoldásának segítése, az     iskolai közösségben jelentkező nehézségek kezelése, megoldásának támogatása
  • Osztályt érintő tematikus foglalkozás

Prevenciós és intervenciós foglalkozások

    I. Békés iskola program: dr. Jármi Éva tanulmánya alapján – Bullying prevenció
Az iskolai bántalmazás megelőzésére és bántalmazást elutasító csoportnorma kialakítására irányuló gyakorlatsorok, feladatok, játékok, tanmesék és szituációs helyzetek alkalmazása.
    II. Problémakezelési technikák – Asszertív érdekérvényesítés
A diákok számára egy olyan tudatos viselkedésforma megválasztásának lehetőségét mutatja be, amelyben a tanuló kialakítja magában azt a tudatos belső erőt, rendet, melynek segítségével az egyenrangúság alapelvét szem előtt tartva képviselni tudja magát a kapcsolataiban, érvényesíteni tudja magát a kommunikációjában.
    III. Konfliktus – konfliktus kezelés – mediáció: Dr. Kardos Ferenc tanulmánya, illetve Thomas-Kilmann konfliktus kezelési stratégiák alapján
A diákok megismerkedhetnek a konfliktus kialakulásának sajátosságaival, illetve megtanulhatják azokat a konfliktus kezelési stílusokat, amelyek közül tudatos választás segítségével hatékonyan és eredményesen kezelhetik a mindennapi életben kialakuló konfliktusaikat.
    IV. Megküzdési képességek fejlesztése: A diákoknak lehetőségük van egy újfajta szemléletmód megismerésére és elsajátítására. Olyan probléma megoldó stratégiákat és stílusokat ismerhetnek meg, amely lehetővé teszi számukra a megküzdést a mindennapokban életük különböző színterein.
    V. Reziliencia – lelki ellenálló képesség: Paul Ch. Donders tanulmánya alapján
A diákok megismerhetik a lelkiellenállóképesség kialakításához szükséges hét kompetenciát, reziliiencia faktort, ami ahhoz szükséges, hogy képesek legyenek kezelni a stresszt, a változást, az irritációkat, a csalódásokat, mindent, ami kisebb vagy nagyobb nyomást helyez rájuk átmenetileg vagy a mindennapokban.
    VI. Stresszkezelés – relaxáció: Dr. József István szakpszichológus, progresszív izomrelaxációs technikái segítségével. A stressz közvetlen és közvetett módon is hat iskoláink és az ott tanuló diákok életminőségére, így az órák alkalmával lehetőségük van a diákoknak egy-két relaxációs technika elsajátítására, gyakorlására, mivel a mindennapi nehéz helyzetekkel való sikeres megküzdés záloga a cooping stratégiák különféle módozatainak ismerete.
    VII. Szociometria felvétele igény szerint: A csoport kapcsolati struktúrája, légköre, hierarchiája, szereprendszere, motivációs és értékviszonyait vizsgálja, melynek segítségével kimutatható a peremhelyzetre került, érzelmileg veszélyeztetett diák.
    VIII. Megoldásfókuszú szemlélet a problémakezelésben: Gyarmati Katalin tanulmánya alapján, amely erőforrásokat, pozitív előjeleket, sikereket keres a beszélgetésben, a beszélgetés során felbukkanó erőforrásokra és értékekre épít, észreveszi és előre feltételezi a sikert, így egy újfajta szemléletmódra helyeződik a hangsúly, ahol nem a problémákra fókuszálunk, hanem számba vesszük a lehetséges megoldásokat.
    IX. Tehetséges tanulók szocio-emocionális készségeinek fejlesztése: dr. Katona Nóra tanulmánya alapján. A diákok lehetőséget kapnak a tudatos életpálya-építés támogatására, az iskolai környezetben problematikusnak és alul teljesítőnek mutatkozó, de kiemelkedő képességű tanulók egyéni erőforrásainak feltérképezésére, tehetséges tanulót fejlesztő szocio-emocionális cselekvési program kidolgozására, a célokhoz rendelt fejlesztő beavatkozások megvalósítására.
    X. Pályaorientációs foglalkozás: A Nemzeti Pályaorientációs Portál felhasználó felület rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztésének segítségével.
    XI. Együttműködő Kommunikáció Redő Júlia: Kompátia-Életkerekítő játékok-módszerének alkalmazásával, valamint EMK-módszere Rambala Éva munkái alapján
    XII. Meseterápiás módszer alkalmazása: Csóka Judit „Alkalmazott meseterápiája” alapján (Boldizsár Ildikó Metamorphoses Meseterápia alapján)
    XIII. Művészetterápiás jellegű alkotó-kreatív-önkifejező foglalkozások –„ közösségi falfestés”
    XIV. Proaktív Life Coaching – módszerének alkalmazása