
A természettudományos (biológia-kémia) tagozat
A természettudományos tagozaton 9. és 10. osztályban 3-3 óra áll rendelkezésünkre. Ekkor általános és szerves kémiát tanítunk. A magasabb óraszámot a kapcsolódó kísérletek elvégzésére, számítási feladatokra fordítjuk. A laborgyakorlatokon diákjaink megtanulják előre megtervezni és összehangolni a feladatokat, közben manuális és megfigyelő képességük is fejlődik. Élvezik, hogy saját tapasztalataik alapján állapíthatnak meg összefüggéseket, értelmet nyernek a kémiai számítások, amelyek egy-egy kísérlet kimenetelének becsléséhez, vagy éppen kiértékeléséhez szükségesek. 11. évfolyamon heti négy órában szervetlen kémiát tanítunk, 12.évfolyamon pedig heti öt órában marad időnk készülni az érettségire, annak elméleti részét átismételni, példaanyagát begyakorolni, és kísérleteit ismételten elvégezni, átbeszélni.
A fakultáció
A nem természettudományos tagozatra járó diákok fakultációs keretben készülhetnek fel a közép- ill. emelt szintű érettségire, 11. és 12. évfolyamon heti 4 órában. Munkaközösségünk nemcsak a kiemelkedő képességű tanulókra figyel, hanem igyekszünk minél több diákot megnyerni a kémiának. E célból kidolgoztunk egy természettudományos projektet, melynek keretében kémia szakkört tartunk az érdeklődő, de versenyezni nem kívánó tanulóknak. A tanév során több alkalommal szerveztünk kísérleti bemutatókat ( pl. 2011 a Kémia éve alkalmából bekapcsolódtunk az országos programba), sőt "Lajos Napon" megversenyeztettük diákjainkat az év kísérletezője címért, mely a legérdekesebb, legötletesebb kísérlet bemutatásáért és elemzéséért közönségdíj által nyerhető el. Minden évben részt veszünk a Kutatók Éjszakája rendezvénysorozaton, bekapcsolódunk a TIT helyi Kémiai Szakcsoportja által szervezett, valamint az ELTE Alkímia ma címmel indított előadásaiba. Több alkalommal hívtunk neves előadókat iskolánkba a PTE-ről, az ELTE-ről, hogy még szélesebb körben hintsük a tudást. Rendszeresen szervezünk üzemlátogatásokat (jó kapcsolatunk van a Paksi Atomerőművel, a Tettye Forrásházzal, Pécsi Hőerőművel), ezzel is igyekszünk az elmélet és a gyakorlat közti kapcsolatot bemutatni és még inkább felhívjuk diákjaink figyelmét a környezettudatos életmódra. Helyi pályázatokkal, versenyekkel neveljük tanulóinkat a tudományos folyóiratok, szakkönyvek olvasására. Ebben nagy segítségünkre van jól felszerelt könyvtárunk. A legjobb pályaműveket könyv formájában is megjelentettjük Diákszemmel címen. Iskolánkban a tehetséggondozás az alapítás óta kiemelt feladat, hisz az intézmények közötti rangsort a versenyeredmények, ill. a továbbtanulási statisztika alapján állapítják meg. Ez azonban évről évre egyre nehezebb. Egyrészt a kerettanterv bevezetésével a természettudományos tantárgyak oktatása méltatlanul és érthetetlenül háttérbe szorult, csökkentek az óraszámok (ugyanakkor a tanárok kötelező óraszáma emelkedett). Másrészt a mai gyerekeket a média, az internet "jóvoltából" rengeteg inger éri, sokféle információval rendelkeznek, de a versenyzés nemcsak kóstolgatást jelent. Komoly, elkötelezett munkára, mely sokszor lemondással, áldozattal jár, csak a jó értelemben megszállott diák és tanár képes.